tisdag 30 november 2010

En dag i simhallen

En av lärarna kom tillbaka från simundervisningen med 3:orna (möjligen 2:orna?) och berättade att hon fått tillsägelse om att hon inte borde vara i killarnas omklädningsrum. Detta av en manlig personal med tillhörande förskoleklass.
Är det bara jag som har varit för mycket i simhallen i min yrkesroll eller var det inte fånigt och en rätt onödig kommentar!?
Det gäller små barn, man är där i sin yrkesroll. Lågstadielärare, personlig assistent, osv är kvinnodominerade yrken..Vad göra liksom?
Om jag skulle vara i simhallen privat och det är män som utför sina arbetsuppgifter i omklädningsrummet tycker inte jag personligen att det skapar några problem för mig. Alla måste ju kunna vara professionella i sina yrkesroller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar